Wikia

Boom Street

De voorkant.

Boom Street is een spel voor de Wii, en in Europa uitgebracht op 6 januari 2012. Het spel bevat zowel Mario-personages als Dragon Quest-personages.

GameplayEdit

De speler moet zorgen dat hij meer geld verdient dan zijn vrienden en familie. In Boom Street moet de speler zijn weg vinden over spelborden met verschillende thema’s. Als de speler op zo’n bord speciale vakjes heeft gekocht, moeten andere spelers betalen als ze hierop landen.

Het doel van Boom Street is om sneller rijk te worden dan de tegenstanders door slimme investeringen te doen. Speel tegen maximaal drie vrienden in je huiskamer met dezelfde Wii-afstandsbediening., Of strijd tegen mensen van over de hele wereld via de Nintendo Wi-Fi Connection en probeer de nettowaarde het snelste te verhogen. Ook kan de speler een aandelenmarkt in het spel gebruiken om aan aandelen te komen en het dividend op te strijken voor extra rijkdom.

Terwijl de speler over het bord beweegt, kun hij winkels kopen die je eigendom worden en suits verzamelen die hem bij de bank kunt inleveren voor meer geld om te investeren. Er zijn verschillende niveaus om dit spel te spelen. Nieuwkomers kunnen de beginnerstand kiezen om de basisregels te leren, terwijl de Standard rules-instelling diepe strategische mogelijkheden biedt, zoals de optie om de aandelenmarkt te manipuleren.

PersonagesEdit

Mario-personagesEdit

Dragon Quest-personagesEdit

  • Slime
  • Princessa
  • Kiryl
  • Yangus
  • Angelo
  • Platypunk
  • Bianca
  • Alena
  • Carver
  • Stella
  • Jessica
  • Dragonlord
  • Patty

SpelbordenEdit

Mario-spelbordenEdit

Dragon QuestEdit

  • Castle Trodain
  • The Observatory
  • Ghost Ship
  • Slimenia
  • Mt Magmageddon
  • The Robbin' Hood Ruin
  • Alefgard (vrijspeelbaar)
  • The Colossuss (vrijspeelbaar)
  • Alltrades Abbey (vrijspeelbaar)

MinigamesEdit

In het spel zitten ook minigames, deze: