Wikia

MTM

De voorkant.

Mario's Time Machine is een educatief spel voor de NES, SNES en de DOS. Het verscheen in december 1993 voor de SNES en voor de DOS, en kwam op 23 april 1994 uit voor de NES. Het spel is voornamelijk erop gericht om jonge spelers geschiedenis te leren. Dit is het eerste spel waarin Mario volledige zinnen uitspreekt.

VerhaalEdit

Het jaar is 1993. Bowser heeft een tijdmachine genaamd de Timulator gebouwd. Hij gebruikt deze om naar verschillende plekken in de geschiedenis van de mensheid te gaan om daar waardevolle kunstwerken te stelen. Bowser neemt ze mee naar zijn persoonlijke museum. Mario moet de kunstwerken mee terugnemen naar de juiste tijd, voordat ze onherstelbaar worden beschadigd.

In de NES versie doet Yoshi ook mee. Op een gegeven moment wordt hij ontvoerd en moet Mario hem redden.

Algemene informatieEdit

In het spel begint Mario in het museum van Bowser. Er zijn drie verdiepingen en op iedere verdieping liggen vijf kunstwerken. Mario moet een kunstwerk pakken, kijken naar de datum en dit instellen in de Timulator. Eenmaal in het juiste tijdperk moet Mario met inwoners praten om meer te weten te komen over het tijdperk. Wanneer hij genoeg informatie heeft verzameld, kan Mario het kunstwerk overhandigen aan de oorspronkelijke artiest.