Wikia

MKDD!!

De voorkant.

Mario Kart: Double Dash!! is een videospel voor de GameCube, dat in Europa werd uitgebracht op 14 november 2003. Het is voor het eerst mogelijk om met twee personages te rijden. Hoewel het spel niet online gespeeld kan worden, is dit spel wel één van de populairste spellen van 2003. Het spel is een vervolg op Mario Kart 64 en de voorloper van Mario Kart DS.

In Mario Kart: Double Dash!! race je met twee personages tegen zeven andere karts. Om het selecteren van een duo makkelijker te maken, heeft Nintendo al koppeltjes voorgeprogrameerd. Zo zijn Mario en Luigi één team, moeten Yoshi en Birdo het met elkaar doen en krijgt Toad gezelschap in de vorm van Toadette. De races vinden plaats op de meest uiteenlopende banen in vier cups: Mushroom Cup, Flower Cup, Star Cup en Special Cup. Spelers kunnen aan een toernooi meedoen, een enkele race houden of tegen elkaar battleën.

PersonagesEdit

Hieronder volgt een lijst met de bespeelbare personages in het spel. Nintendo heeft ze in teams verdeeld, maar de speler kan in het spel zelf bepalen wie met wie gaat rijden. Hier de samenstellingen:

VoorwerpenEdit

Hieronder volgt een lijst met alle voorwerpen in het spel:

CircuitsEdit

De circuits zijn zeer gevariëerd. Op DK Mountain worden personages in hun kart afgevuurd naar de top van een berg. De lange afdaling door de jungle van Donkey Kong is een fantastische beleving. Het Wario Colosseum is een gevaarlijke indoorbaan met weinig vangrails. Baby Park is één van de populairste tracks in de geschiedenis van Mario Kart. Deze baan bestaat uit een simpel rondje, dat iedereen in minder dan vijftien seconden kan afleggen. Hieromder volgt een lijst met alle circuits:

Mushroom CupEdit

Flower CupEdit

Star CupEdit

Special CupEdit

Battle CircuitsEdit

VernieuwingenEdit

In het spel zitten veel vernieuwingen. Hier een kort overzicht van de belangrijkste:

  • Twee personages per kart.
  • Het oude 9-6-3-1-0-0-0-0 puntensysteem wordt afgeschaft. Het nieuwe systeem heeft de volgende indeling: 10-8-6-4-3-2-1-0. Een stuk eerlijker.
  • Een nieuwe cup: de All-Cup Tour. Alle banen uit Mario Kart: Double Dash!! zitten hierin.
  • Naast de normale voorwerpen heeft ieder personage een eigen speciaal voorwerp. Dit kwamen we al tegen in Super Mario Kart, maar werd geschrapt uit Mario Kart 64.