Wikia

NSMB2

De voorkant.

New Super Mario Bros. 2 is een spel voor de Nintendo 3DS, en het vervolg op New Super Mario Bros. Wii. Het spel werd in Europa uitgebracht op 17 augustus 2012.

In het spel krijgen de munten vooral veel aandacht. Zo krijgt de speler een gouden beeld van Mario als hij 1.000.000 munten heeft gehaald (voordat de speler zoveel munten heeft gehaald is er een berg munten op het titelscherm te zien), en kan er Muntenjacht worden gespeeld. Ook is er verder veel in het spel van goud. Zo is er een Gold Ring waarmee veel dingen in goud veranderen wanneer Mario er doorheen is gesprongen, en bestaat er een voorwerp genaamd Gold Flower waarmee Mario in Gold Mario verandert.

IntroEdit

In de intro van New Super Mario Bros. 2 proberen Mario en Luigi hun nieuwe Super Leafs uit, waarmee ze in Raccoon Mario en Kitsune Luigi veranderen. Terwijl ze zwaaien naar Peach, die naar hen kijkt, vliegen de twee loodgieters de lucht in en proberen er zoveel mogelijk munten te verzamelen. Dan verschijnen de Koopalings. Ze nemen Peach mee naar Bowser's Castle. Mario en Luigi merken dit natuurlijk en gaan de Koopalings achterna, om Bowser te verslaan en Peach te redden.

New Super Mario Bros00:49

New Super Mario Bros. 2 - Full Intro & Opening Movie (Nintendo 3DS)

PersonagesEdit

BespeelbaarEdit

Niet-bespeelbaarEdit

EindbazenEdit

VijandenEdit

In het spel verschijnen ook sommige vijanden die in een gouden versie van zichzelf veranderen, waardoor ze zich anders gaan gedragen dan hun normale versie. Hieronder volgt een lijst met alle vijanden in het spel:

* = Vijanden die niet in een gouden versie veranderen

WereldenEdit

Hieronder volgt een lijst met alle werelden en hun eindbazen:

  • Wereld 1
    • Eindbaas: Roy Koopa
  • Wereld 2
    • Eindbaas: Iggy Koopa
  • Wereld 3
    • Eindbaas: Wendy O. Koopa
  • Wereld 4
    • Eindbaas: Morton Koopa Jr.
  • Wereld 5
    • Eindbaas: Ludwig von Koopa
  • Wereld 6
    • Eindbaas: Bowser

Extra werelden:

  • Wereld Mushroom
    • Eindbaas: Larry Koopa
  • Wereld Flower
    • Eindbaas: Lemmy Koopa
  • Wereld Star
    • Eindbaas: Dry Bowser

OntvangstEdit

New Super Mario Bros. 2 werd minder goed ontvangen dan zijn voorganger. Volgens Gamer.nl had dit onder andere te maken met het gemis aan vernieuwingen in dit vervolg. All-Time Ninty vond het spel goed, maar vond het een aantal elementen missen.