Wikia

NSMBW Euro Boxart

De Boxart van New Super Mario Bros. Wii

New Super Mario Bros. Wii is een spel dat 20 November 2009 in Europa. Het spel bevat nieuwe speelbare personages, nieuwe vijanden en nieuw eindbazen. Het spel is een vervolg op New Super Mario Bros.

VerhaalEdit

Het is de verjaardag van Princess Peach en ze is dolblij. Mario, Luigi, Blue Toad en Yellow Toad zijn uitgenodigd voor het feest. Ineens komt er een reuzetaart naar Peach en ze is nog vrolijker. Ineens komen Bowser Jr. en de Koopalings uit de taart. Mario en zijn vrienden schrikken enrom en Bowser Jr. en de Koopalings gooien de taart op Mario, Luigi, Blue Toad en Yellow Toad en kidnappen Peach. Ze moeten Peach zien te redden. Twee Toad schrikken ook heel erg een gooien een Propeller Mushroom en een Penguin Suit om Mario en zijn vrienden te helpen. De verjaardag is helemaal uit de hand gelopen!

WereldenEdit

Wereld 1

Wereld 2

Wereld 3

Wereld 4

Wereld 5

Wereld 6

Wereld 7

Wereld 8

BowserWii

Mario vecht tegen Bowser

Wereld 9

  • Waar: Op de regenboog (bonuswereld)

PersonagesEdit

SpeelbaarEdit

Niet speelbaarEdit

EindbazenEdit

VijandenEdit

VoorwerpenEdit

Power-UpsEdit

Andere ItemsEdit

OntvangstEdit

New Super Mario Bros. Wii werd in de Verenigde Staten goed ontvangen. Het spel kreeg gemiddeld een 9 van veel gamesites. De singleplayer en multiplayer modi kregen positieve kritieken. Enige nadeel was dat sommige journalisten niet veel vernieuwingen vonden in het spel. Het is een ouderwets feestje, voor oude en nieuwe fans.

IntroEdit

New Super Mario Bros00:58

New Super Mario Bros. Wii - Intro

begin