Wikia

PiranhaPlant

Piranha Plant.

Een Piranha Plant is een vleesetende plant die kan verschijnen in Warp Pipes, maar soms staan ze ook gewoon op de grond. Piranha Planten willen Mario graag bijten, en dit moeten ze doen in opdracht van Bowser. Ze kunnen met elke Power-Up worden verslagen. Piranha Plants zijn gebaseerd op Venusvliegenvanger, de planten die dichtklappen wanneer er een vlieg in komt.

Piranha Plants maakten hun debuut in Super Mario Bros. als vijand, en verschenen daarna nog in elk avontuurspel. In de Mario Partyserie verschijnen ze als vijanden in minigames, en in Mario Party DS als eindbaas. In de Mario Kartserie verschijnen Piranha Planten als obstakels in sommige circuits. Piranha Planten zijn nog nooit speelbaar geweest.

Er zijn ook verschillende Piranha Planten. Zo is er bijvoorbeeld eentje die vuurballen kan spuwen, genaamd Venus Fire Trap. En een grotere Piranha Plant genaamd Super Piranha Plant, en een ondode genaamd Bone Piranha Plant. De leiding van alle Piranha Planten gaat onder de naam Petey Piranha.