Wikia

Princess Peach is de vriendin van Mario die vaak door Bowser gekidnapt wordt, en Mario moet haar dan redden. Ze is de prinses van Mushroom Kingdom en komt bijna in alle Mario-spellen voor. Toen Super Mario Kart uitkwam, werd haar naam officieel veranderd.

BiografieEdit

Peach is de prinses in het Mushroom Kingdom: het rustige koninkrijk. Maar sinds Bowser van plan is om Prinses Peach te ontvoeren en zo de koning van Mushroom Kingdom te worden, heerst er chaos in Mushroom Kingdom. Gelukkig komen Mario en Luigi Peach vaak redden. Om die reden is Mario verliefd op Peach en is Bowser hun aartsvijand (die eigenlijk ook verliefd is op Peach). Peach is aardig, elegant, stoer, slim en mooi (maar helaas niet zo sterk). Ze wordt ook vaak niet ontvoerd, want ze speelt geen rol in de Mario vs. Donkey Kong-serie en in games zoals Super Mario 3D World is ze speelbaar. En in de sportspellen en de Mario Party-serie is ze een speelbaar karakter. Ze is in die spellen bevriend met een andere prinses genaamd Princess Daisy. In het Mushroom Kingdom werken alle Toads voor Peach en ze is altijd erg trots op hen.