Wikia

SuperMarioBros.2

De voorkant.

Super Mario Bros. 2 is het vervolg op Super Mario Bros., en één van de oudste Mariospellen. Het spel kwam in Europa uit op 28 april 1989.

VerhaalEdit

Op een nacht had Mario een vreemde droom. In die droom kwam hij bij een mystrieuze deur. Toen de loodgieter de deur opende, zag hij een wereld die hij nog nooit van tevoren had gezien. Een rustige stem zei tegen Mario: "Welkom in Subcon, het land van de dromen. Onze wereld wordt nu geregeerd door de boosaardige Wart. Help ons alsjeblieft! Alleen jij kan ons bevrijden van deze tiran. En vergeet niet dat Wart een hekel heeft aan groenten."

Voordat Mario het wist werd hij wakker. Hij besefte dat dit een droom was. De volgende dag, tijdens een picknick met Luigi, Toad en Princess Peach, vertelde Mario hen wat er in zijn droom gebeurde. Mario's vrienden schrokken toen ze dit hoorden, want zij hadden precies dezelfde droom die nacht.

Tijdens de picknick ondekten Mario en zijn vrienden een kleine grot. Binnenin die grot was een trap die naar een deur leidde. Toen ze bij de deur waren, openden ze die deur en werden ze erg verbaasd. Ze waren in Subcon - de wereld van hun dromen.

PersonagesEdit

BespeelbaarEdit

Niet-bespeelbaarEdit

VijandenEdit

EindbazenEdit

WereldenEdit

  • Wereld 1: Gras
  • Wereld 2: Woestijn
  • Wereld 3: Gras
  • Wereld 4: IJs en sneeuw
  • Wereld 5: Gras (nacht)
  • Wereld 6: Woestijn
  • Wereld 7: Wolken