Wikia

Super mario galaxy 2

De voorkant van het hoesje.

Super Mario Galaxy 2 is een avonturenspel voor de Nintendo Wii en is het vervolg van Super Mario Galaxy en Super Mario Sunshine. Het spel is op 11 juni 2010 in Europa uitgebracht.

VerhaalEdit

Super Mario galaxy 2 bowser

Bowser in het begin.

Princess Peach nodigt Mario uit om samen naar vallende Star Bits te kijken onder genot van een stuk taart. Als Mario bijna bij het kasteel is vind hij de Baby Luma, die hem ook hielp in Super Mario Galaxy. Baby Luma zorgt er weer voor dat Mario weer de Spin-kracht krijgt. Als ze eenmaal bij het kasteel komen zien ze dat een wel een 5x grotere Bowser die Peach bij zich heeft en verdwijnt in het universum. Zal het Mario lukken om alle Power Stars te verzamelen, en Peach te redden uit de klauwen van Bowser?

GameplayEdit

Het spel heeft dezelfde besturing als zijn voorganger. In dit spel kan de speler ook op Yoshi rijden, wat niet kon in het vorige deel. Dus is de besturing ook een beetje anders als de speler op Yoshi zit/rijd. Ook aan de meespelerstand is gewerkt, als er met twee speler gespeeld wordt is speler 2 de Co-Star Luma, een oranje Luma.

PersonagesEdit

Hieronder volgt een lijst met de personages in het spel:

Bespeelbare personagesEdit

Niet-bespeelbare personagesEdit

EindbazenEdit

Super Mario Galaxy 2 bowser gevecht

Het laatste gevecht met Bowser.

VijandenEdit

WereldenEdit

De werelden zien er prachtig en sfeervol uit. Mario loopt in een spookhuis met veel Boo's en andere gevaren, rolt sneeuwballen in een ijskoud gebied en vliegt als een bij door de lucht. Er zijn tientallen sterrenstelsels, en ieder sterrenstelsel heeft iets unieks. Hieronder volgt een lijst met de werelden, die galaxies worden genoemd: