Wikia

SMW

De voorkant.

Super Mario World is een avontuurspel voor de SNES (Super Nintendo Entertaiment System) dat in Europa op 11 april 1992 werd uitgebracht. In het spel maakten veel bekende personages hun debuut, waaronder Yoshi, Wiggler, Monty Mole en Swooper. Er bestaat ook een tekenfilmserie onder de naam Super Mario World.

VerhaalEdit

Na de gebeurtenissen van Super Mario Bros. 3, gaan Mario en Peach samen op vakantie naar Dinosaur Land. Wanneer ze daar arriveren, staat Luigi hen op te wachten met een Cape, een doek die Mario of Luigi om zich heen kunnen binden en zo kunnen vliegen. Luigi geeft Mario een Cape Feather en Mario verandert in Cape Mario. Mario en Luigi vliegen rond Dinosaur Land met hun Capes. Terwijl de de twee loodgieters vliegen, kidnappen Bowser en de Koopalings Peach. Ze nemen ook dino's genaamd Yoshis gevangen in eieren. Wanneer Mario en Luigi met hun voeten de grond weer raken, zien ze dat Peach is verdwenen. Mario en Luigi besluiten Peach snel te gaan redden, met behulp van de Yoshis en Dolphins.

PersonagesEdit

BespeelbaarEdit

HelpersEdit

Niet-bespeelbaarEdit

EindbazenEdit

VijandenEdit

WereldenEdit

Hieronder volgt een lijst met de werelden en de eindbazen die er verschijnen.

  • Wereld 1 (Yoshi's Island)
    • Eindbaas: Iggy Koopa
  • Wereld 2 (Donut Plains)
    • Eindbaas: Morton Koopa Jr.
  • Wereld 3 (Vanilla Dome)
    • Eindbaas: Lemmy Koopa
  • Wereld 4 (Twin Bridges)
    • Eindbaas: Ludwig von Koopa
  • Wereld 5 (Forest of Illusion)
    • Eindbaas: Roy Koopa
  • Wereld 6 (Chocolate Island)
    • Eindbaas: Wendy O. Koopa
  • Wereld 7 (Valley of Bowser)
    • Eindbazen: Larry Koopa & Bowser