Wikia

SMW2YI

De voorkant.

Super Mario World 2: Yoshi's Island is het vervolg op Super Mario World, en tevens het tweede spel uit de gelijknamige serie. Het spel werd in Europa op 6 oktober 1995 uitgebracht voor de Super Nintendo Entertaiment System (SNES). In dit spel maakten Kamek, Baby Mario en Baby Luigi hun debuut.

VerhaalEdit

Het spel begint met een ooievaar die vliegt met een baby-tweeling. Deze baby's zijn echter Baby Mario en Baby Luigi. Kamek vliegt langs en kidnapt de baby's, en verdwijnt dan weer in de duisternis. Baby Mario valt van Kameks bezem af en valt in het water. De volgende morgen, ontdekken de Yoshi's een baby op hun eiland. Het is Baby Mario. Yoshi weet zich echter geen raad met de baby. Baby Mario lijkt in orde te zijn.

Kamek, kidnapper van Baby Luigi, beveelt Toady's om Baby Mario te zoeken, wanneer hij ontdekt dat hij Baby Mario kwijt is. Wanneer de Toady's op Yoshi's Island zoeken naar Baby Mario, heeft Yoshi dat niet door. Zullen Baby Mario en Baby Luigi ooit weer hun ouders terugzien?

PersonagesEdit

BespeelbaarEdit

Niet-bespeelbaarEdit

EindbazenEdit

VijandenEdit

WereldenEdit

Het spel telt zes werelden met elk acht levels. Hieronder volgt een lijst met de werelden en hun eindbazen:

  • Wereld 1
    • Eindbazen: Burt the Bashful (Toren) & Salvo the Slime (Kasteel)
  • Wereld 2
    • Eindbazen: Bigger Boo (Toren) & Roger the Potted Ghost (Kasteel)
  • Wereld 3
    • Eindbazen: Prince Froggy (Toren) & Naval Piranha (Kasteel)
  • Wereld 4
    • Marching Milde (Toren) & Hookbill the Koopa (Kasteel)
  • Wereld 5
    • Sluggy the Unshaven (Toren) & Raphael the Raven (Kasteel)
  • Wereld 6
    • Tap-Tap the Red Nose (Toren), Tap-Tap the Golden (Kasteel, Deur 3) & Baby Bowser (Kasteel)