Wikia

Mario Wiki

Wario

Overleg0
324 pagina's
op deze wiki

Wario in de moderne games.

Wario is een 30-jarige loodgieter en de aartsrivaal van Mario. Hij is vrij sterk en heeft een partner genaamd Waluigi, waarmee hij vaak wordt gezien. Verder is hij ook een van de bekendste personages in de Mario-serie. Hij heeft ook zijn eigen spellen.

BiografieBewerken

Wario werkt vaak samen met zijn vriend Waluigi en heeft de grooste hekel aan Mario. Wario en Waluigi zijn geen broers. Hij is erg sterk en bij hem draait het leven alleen maar om geld en diamanten. Hij wil dat ook niet delen. Hij kwam voor het eerst in Super Mario Land 2: Golden Coins. Hij werkt samen met Waluigi sinds Mario Tennis. Verder helpt hij Mario, Luigi en Yoshi in Super Mario 64 DS, om Princess Peach te redden. Wario doet eveneens mee in de Mario Party-serie, hij is in alle spellen daarvan een speelbaar karakter. Hij komt ook voor in de sportspellen, hier speelt hij vaak een grote rol. Hij houdt ook van knoflook. Wario heeft ook zijn eigen spellen. Hij heeft daar zijn eigen bedrijf genaamd WarioWare Inc. En probeert daarmee geld te verdienen.

Vrienden en vijandenBewerken

Mario en Luigi hebben ruzie met Wario en Waluigi in Mario Party 4

Vrienden

Vijanden

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki