Wikia

Yoshi

Yoshi in de moderne games.

Yoshi is een lieve, schattige dino die Mario vaak wil helpen om Princess Peach te redden uit de klauwen van Bowser. Mario komt meestal op hem zitten en dan zal Yoshi hem helpen. Hij is ook een van de bekendste en meest geliefde personages in de serie.

BiografieEdit

Yoshi is aardig, schattig en erg trouw. Hij werkt samen met mario sinds het spel Super Mario World. Omdat Mario alle Yoshis gered heeft, blijven ze Mario altijd trouw. Yoshi speelt ook de hoofdrol in zijn eigen spellen. Yoshi spreekt in zijn eigen taal. Het enige woord dat hij zegt, is "Yoshi!". Hij maakt verder ook andere bekende geluiden. Ook houdt hij van sport in de sportspellen en feest mee in de Mario Partyserie. Yoshi heeft ook zijn eigen vaardigheden; hij kan met zijn plakkerige tong vijanden opeten en kan met zijn benen even op hoge plekken komen. Ook gooit hij wel eens eiren naar zijn vijanden toe. Als hij een Venus Fire Trap opeet of een van zijn vuurballen kan hij vuurspuwen, en als hij een Shell opeet kan hij die naar vijanden toe gooien.. Er zijn ook verschillende kleuren Yoshis.